.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران به لیست الکترونیکی سلامت کشور پیوست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این استان به لیست الکترونیکی سلامت پیوست.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، محمد مهدی ناصحی در نخستین کنگره فناوری اطلاعات در سلامت اظهار داشت: در دهه‌های اخیر پیشرفت فناوری اطلاعات رشد چشمگیری در سراسر جهان داشته است.

وی با اشاره به اینکه سرعت رشد فناوری اطلاعات از سایر تکنولوژی‌ها بسیار بیشتر است، افزود: هیچیک از تکنولوژی‌های قبلی از این میزان سرعت رشد برخوردار نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اهمیت این بحث در منابع اطلاعاتی و خبری قابل مشاهده است، گفت: امروز در ارسال خبر بر روی خروجی و آنتن‌ها، بر روی صدم‌های ثانیه رقابت وجود دارد.
.
ناصحی با اشاره به اینکه استفاده از فناوری اطلاعات از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است، یادآور شد: امروز در پزشکی مباحث مهمی مانند هوش مصنوعی و درمان از راه دور مطرح می‌شود که نیاز به سرمایه‌گذاری است تا این اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان با دقت در اختیار کارشناسان امر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم پرونده الکترونیکی سلامت را در کشور اجرایی کنیم، افزود: حجم اطلاعات و ارتباطی که در این زمینه وجود دارد باعث دسترسی آسان‌تر به وضعیت بیمار خواهد بود زیرا حداقل 400 سوال پزشکی در این پرونده نهفته است.

ناصحی با اشاره به اینکه استقرار پرونده الکترونیکی در سه استان کشور آغاز شده، افزود: از اوایل هفته جاری، مازندران هم به عنوان چهارمین استان در سطح کشور در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران، با بیان اینکه باید زمینه‌ها و زیرساختها را برای حضور محققان فراهم کنیم، یادآور شد: دولت موظف است بحث‌های امنیتی، حقوقی، اجتماعی و فرهنگی این تکنولوژی را لحاظ کند تا دسترسی ما برای شرایط ارائه خدمت بیشتر شود.

ارائه کارگاه های تخصصی مرتبط با نقش فناوری اطلاعات در سلامت از مهم ترین برنامه های روز اول کنگره بوده است که با استقبال محققان، پزشکان و دانشجویان مواجه شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.193 seconds.